Print

The most followed Yemeni printed newspaper is Al-thawra News (The Revolution). It’s located in Sana'a, Airport street. Founded on September 1962, it celebrated its golden jubilee in 2012. The newspaper has a pro-government stance. After Houthi rebels took the capital Sana'a in power, the newspaper followed their political agenda.

Al-Jumhuryah daily newspaper is a leading newspaper based in Taiz. It was founded in 1962 and distributed by Al-Jumhuryah Establishment for Journalism and Publishing. It’s pro-government. Now it is controlled by the official government based in Aden. It is only printed and has a circulation of 15,000 copies.

26th September is a political weekly newspaper that is published by the Ministry of Defence. It’s located in Sana'a. The weekly is mostly focused on local and international political issues. Currently it supports the Houthi rebels in the North.

Al-Motamar is a government-owned daily newspaper. It belongs to the General People’s Congress (GPC) close to Ali Abdullah Saleh’s views. It spreads news about the war and updates on it.

The 14th October newspaper was founded in 1968 and initially named In the South of Yemen after the revolution against the British colonial rule. The headquarter is in Aden. Formerly run by the government of South Yemen before the reunification in 1990, it’s now run by the State of Yemen and its publisher is the 14th October Foundation for Journalism, Printing and Publishing. By the end of 2010 the newspaper had a circulation of 20,000 copies.

Al-Ayyam daily newspaper was founded in 1958. The paper was shut down after South Yemen became independent under a Marxist regime in 1967. The son of the founder resumed publication in 1990 after the unification of North and South Yemen. The paper's compound in Sana'a had been the subject of an attack by a dozen gunmen in February 2008. Based in Aden, it was the most widely read newspaper in southern Yemen, when it was one of seven newspapers closed in May 2009, with the government accusing it of supporting separatism. It reappeared in May 2014 after a five-year halt.

The Yemen Observer ‎‎is an English-language, tri-weekly newspaper. It was founded in 1996 by Faris Sanabani, aide and press secretary of Saleh, the former Yemeni president. Its editors include the Editor-in-Chief Abdulaziz Oudha, and Yemen Observer's feature writers Abdulaziz Oudha and Faisal Darem. Since 1996, the Yemen Observer Publishing House has diversified dramatically from a single bi-weekly newspaper to a five-armed media institution, publishing both in English and in Arabic: Yemen Today, Arabia Felix, Sports and Spectrum. Those are examples of the company's fast and successful expansion. Today has become the first English-speaking publishing house of the country, actively supporting Yemen in its socio-economic transition. It also launched magazine Yemen Today, the most dynamic branch of the publishing house, promoting investment and tourism in Yemen, a country which has promising potential in this field.

Yemen Times was founded in 1991 by Abdulaziz Al-Saqqaf, a leading economist and human rights activist, who was also its editor and publisher until he died in a traffic accident in 1999. In the paper's mission statement, he wrote: "We use the Yemen Times to make Yemen a good world citizen." The paper is based in Sana'a. As of 2007, Nadia Al-Sakkaf is the editor-in-chief of the daily. The paper has offices and correspondents all over the country. It supports press freedom, respect for human rights, political pluralism and democracy. It promotes non-governmental organisations (NGOs) and other forms of civil-society organisations. On the economic front, it supports liberalisation and open interaction with other nations. The paper and its editor were awarded the NPC's International Award for Freedom of the Press for 1995. In 2004, managing editor Iona Craig won the Martha Gellhorn Prize for her work with the paper. The paper also won the Free Media Pioneer Award by the International Press Institute in 2006.

The first national English-language Yemeni newspapers were published in the 1960s in Aden. These were Aden Chronicle by Mohammed Ali Luqmān and The Recorder by Muhammad Bā-Sharāhīl. The publication of these and their sister Arabic-language newspapers Fatāt ul-Jazīrah and Al-Ayyam ceased when the National Front for the Liberation of South Yemen (NLF) took power in the People's Republic of South Yemen (PRSY), later known as the People's Democratic Republic of Yemen (PDRY) in 1967. The publication of Al-Ayyam was resumed after the unification of the two sectors of Yemen in 1990. During the war in 2015, the newspaper was unable to continue issuing the printed version, but continued providing online updates at their website. Al Sahwa was established in 1986. It is one of the official media outlets of the Islah Party or Al Islah. The paper has a website. Although the paper is published weekly on Thursdays. its website is updated daily. Rajeh Badi is the editor-in-chief of the weekly. The paper describes itself as the voice of Islamic movement in the country. Therefore, it offers the analysis of news from an Islamic angle. The paper's online version was the 17th most visited website for 2010 in the MENA region. The offices of Al-Sahwa in Sana'a was attacked by gunmen in May 2011. The attacks were allegedly carried out by the Yemeni military forces loyal to former President Ali Abdullah Saleh.